Використання інноваційних технологій в мовленнєвому розвитку дошкільників Інноваційні технології - це нові впровадження , що допомагають ефективно використовувати методи та прийоми, які є кінцевим результатом інтелектуальної діяльності педагога. Інноваційні технології в логопедії: -арт - терапевтичні технології; -сучасні технології логопедичного і пальцевого масажу; -сучасні технології сенсорного виховання; -«Су - Джок» -терапія; -кріотерапія;інформаційні технології.
Види арт-терапії : - Музикотерапія (вокалотерапія, гра на музичних інструментах);
- Ізо-терапія (нетрадиційні техніки малювання);
- Кінезіотерапія (танцювальна терапія, логоритміка, психогімнастика);
- Казкотерапія;
- Мнемотехніка;
- Креативна ігротерапія (пісочна терапія);
- Сміхотерапія;
- Аромотерапія;
- Кольоротерапія (хромотерапія).
«Арт-терапія» є засобом вільного самовираження. В особливій символічній формі: через малюнок, гру, казку, музику - ми можемо допомогти людині дати вихід своїм сильним емоціям, переживанням, отримати новий досвід вирішення конфліктних ситуацій. Основне завдання арт-терапії полягає у розвитку самовираження і самопізнання людини через творчість і в підвищенні його адаптаційних здібностей. Техніки арт-терапії: - техніка “кляксографія”;
- пальчиковий живопис;
- малювання м'ятим папером;
- малювання на склі;
- ниткографія;
- техніка малювання листям, паличками, камінчиками і т.п .;
- техніка відпечатування ватою;
- техніка «відтиск пробками»;
- малювання долонями.
 Тілесноорієнтовані техніки: - біоенергопластика - з'єднання рухів артикуляційного апарату з рухами рук;
- вправи для релаксації - сприяють розслабленню, спогадам подій і відчуттів, і є цілісним процесом;
- дихальні вправи - покращують ритміку організму, розвивають самоконтроль.
Кінезіологічні вправи - це комплекс рухів, що активізують міжпівкульну взаємодію: - Розвивають мозолисте тіло головного мозку, підвищують стресостійкість, покращують розумову діяльність, сприяють поліпшенню пам'яті та уваги. Вправи типу «Кулак - ребро – долоня», «Зайчик - кілечко - ланцюжок», «Зайчик - коза - виделка» та ін.
Логопедичний масаж - масаж м'язів периферичного мовного апарату допомагає нормалізувати м'язовий тонус і тим самим підготувати м'язи до виконання складних рухів, необхідних при артикуляції звуків. Виконання прийомів логопедичного масажу вимагає чіткої діагностики стану м'язового тонусу не тільки самих м'язів, що беруть участь в артикуляції, але також м'язів обличчя та шиї. Пальчиковий масаж: - Масаж долоней кам'яними, металевими і скляними різнокольоровими кульками;
- масаж з прищіпками;
- масаж горіхами, каштанами;
- масаж шестигранними олівцями;
- масаж трав'яними мішечками;
- ;масаж камінням;
- масаж зондами;
- масаж приладами Су-Джок терапії.
 Логоритміка: Це система музично-рухових, мовно-рухових і музично - мовних ігор та вправ, що здійснюються з метою логопедичної корекції Кріотерапія - одна із сучасних нетрадиційних методик корекційної педагогіки, яка полягає у використанні ігор із льодом. Дозований вплив холоду на нервові закінчення пальців сприяє покращенню мови. Казкотерапія – метод використання казки для мовного розвитку особистості, удосконалення взаємодії з оточуючим середовищем через мову. Мнемотехніка – це система прийомів, що полегшують запам'ятовування і збільшують обсяг пам'яті шляхом утворення додаткових асоціацій. Мнемотехника допомагає в розвитку: - зв'язного мовлення; - асоціативного мислення; - зорової та слухової пам'яті, уяви; - прискорення процесу автоматизації та диференціації поставлених звуків. Суть мнемосхем полягає в наступному: на кожне слово або маленьке словосполучення підбирається картинка (зображення). Таким чином, весь текст замальовується схематично. Дивлячись на ці схеми - малюнки, дитина легко відтворює текстову інформацію. Інформаційнатехнологія навчання - це педагогічна технологія, що використовує спеціальні, програмні та технічні засоби (кіно,аудіо-, відеоапаратуру, комп' ютери, телекомунікаційні мережі) для роботи з інформацією. Можливості використання ІКТ в логопедії: - Підвищення мотивації до логопедичних занять;
- Організація об‘єктивного контролю розвитку та діяльності дітей;
- Розширення сюжетного наповнення традиційної ігрової діяльності;
- Можливість швидкого створення власного дидактичного матеріалу;
- Візуалізація акустичних компонентів промови;
- Розширення спектру невербальних завдань.
|